4 نکته مهم برای خرید لباس زمستانی کودکان

12/دی/1402 وبلاگ
بدون دیدگاه

4 نکته مهم برای خرید لباس زمستانی کودکان

همانطور که می‌دانید؛ کودکان سیستم ایمنی قوی ندارند و باید همیشه در برابر سرما بیشتر از خودمان مراقب آنها باشیم تا سرما نخورند. چراکه بدنشان خیلی سریع گرما را از دست می‌دهد و باعث می‌شود زود مریض شوند. پس باید لباسی را برایشان انتخاب کنیم که مناسب، زیبا و همچنین گرم باشد. لازم است به برخی نکات توجه کنیم تا هم کودک دلبندتان اذیت نشود و هم او را گرم نگه دارد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به ارائه 4 نکته مهم برای خرید لباس زمستانی کودکان بپردازیم. پس در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

4 نکته مهم برای خرید لباس زمستانی کودکان

برای خرید انواع لباس‌های پاییزه و زمستانه دخترانه و پسرانه با قیمت مناسب کلیک کنید.

سایز و اندازه

لباس‌های کوچک و تنگ هیچ وقت نمی‌توانند گرما را نگه دارند و باعث می‌شود کودک عزیزتان به زودی سرما بخورد. همانطور که می‌دانید بچه‌ها در حال رشد هستند. اگر لباسی را در زمستان سال قبل برایشان تهیه کرده‌اید؛ حتما از اینکه هنوز اندازه‌شان است اطمینان حاصل کنید. کاپشن‌، پالتو و نیم‌بوتی که سال گذشته تهیه کرده‌اید با اینکه شاید هنوز نو باشند؛ ممکن است دیگر مناسب کودک دلبندتان نباشند. پس به اندازه لباس کودکتان نوجه کنید و مطمئن شوید که برای او تنگ نشده‌است. پس نکته‌ای که در خرید لباس زمستانی بسیار مهم است، سایز مناسب لباس است.

4 نکته مهم برای خرید لباس زمستانی کودکان

خوب است بدانید برخی از نقاط بدن کودکتان همیشه نسبت به سرما حساس‌تر است. سر، صورت، گوش‌ها، دست‌ها و پاهای کودکان بخش‌هایی هستند که زودتر از همه سرما را جذب کرده و باعث سرد شدن کل بدن می‌شوند. پس بهتر است بیشتر مواظب این بخش‌ها باشید و همیشه آن‌ها را بپوشانید تا کودکتان سرما نخورد.

به همراه داشتن لباس تمیز

بچه‌ها همیشه در حال جنب و جوش و بازیگوشی هستند. این نیز باعث می‌شود خیلی زود لباس‌های خود را کثیف یا خیس کنند. پس بهتر است همیشه لباس خشک و تمیز به همراه خود در یک ساک داشته باشید که سریعا لباس‌های او را عوض کنید تا مریض نشوند. توجه داشته باشید که نیاز نیست انواع لباس‌ها به همراه خود داشته باشید. کافیست فقط  یک یا دو پلیور گرم بعلاوه دستکش، جوراب و شلوار در ساک خود داشته باشید.

4 نکته مهم برای خرید لباس زمستانی کودکان

لایه‌های لباس

جالب است بدانید؛ پیشنهاد آکادمی طب اطفال آمریکا این است که همیشه چند لایه لباس برای فرزندتان بپوشانید حتی اگر لباس او زخیم باشد. این توصیه به این دلیل است که لایه‌های روی هم لباس کمک می‌کند که گرما در بین لایه‌ها گیر افتاده و هوای گرم از لباس‌ها خارج نشود. شما نیز می‌توانید یک لایه را وقتی کودکتان گرمش شد کم کنید. پس بهتر است فقط یک کاپشن را روی لباس خانه به کودک عزیز خود نپوشانید. توجه داشته باشید که تعداد لایه‌ها به اندازه باشد. چرا که باعث می‌شود کودکتان عرق کرده و مجددا سرما بخورد. کافیست نکات سه لایه یعنی لایه‌های ابتدایی، میانی و بیرونی را رعایت کنید. در ادامه به نکات این سه لایه نیز می‌پردازیم:

لایه ابتدایی

این لایه مهم‌ترین لایه است؛ چرا که اولین لباس است و بیشتر با بدن او در نماس است. توجه داشته باشید که باعث حساسیت و خارش تن او نشود و بسیار راحت باشد. جنسی که برای این لباس انتخاب می‌کنید بهتر است حتما از پشم یا الیاف مصنوعی مانند پلی‌ استر باشد. نکته‌ی دیگری که حائز اهمیت است، سایز مناسب این لباس است. بهتر است این لایه از لباس حتما اندازه‌ی او بوده و او را گرم نگه دارد.

4 نکته مهم برای خرید لباس زمستانی کودکان

لایه میانی

این لایه از لباس رامی‌توانید با توجه به دختر یا پسر بودن کوک دلبندتان انتخاب کنید. بهتر است جنس این لباس از پنبه یا پشم طبیعی باشد. مجددا در این لایه اندازه و سایز لباس مد نظرتان، مهم است. بهتر است لباسی که انتخاب می‌کنید خیلی تنگ و یا خیلی گشاد نباشد.

لایه بیرونی

کاپشن یا پالتویی که تن فرزند دلبندتان می‌کنید همان لایه بیرونی است. بهتر است این لباس به گونه‌ای باشد که  از او در مقابل باد، باران و برف محافظت کند. جنسی که برای این لایه انتخاب می‌کنید بهتر است ضد آب بوده و در عین حال قابلیت تنفس را نیز داشته باشد. کاپشنی که انتخاب می‌کنید بهتر است راحت باشد تا کودکتان به راحتی بتواند حرکت کند. همچنین جای کافی برای لایه‌های زیری لباس داشته باشد. جالب است بدانید تکنولوژی Gore-Tex در تولید لباس بچگانه مخصوص زمستان این امکان را به کودکان شما می‌دهد که در عین گرم ماندن به خوبی بتوانند تحرک داشته باشند.

لباس‌های نخی

نکته آخر اینکه در فصول سرد سال از لباس‌های نخی پرهیز کنید. چراکه لباس‌های نخی رطوبت و عرق را به خود جذب کرده و دیر خشک می‌شوند. این امر باعث می‌شود لباس دلبند شماخیس و مرطوب باشد و خیلی سریع سرما بخورد. پس همیشه موقع خرید به جنس لباس‌ها نیز توجه کنید.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها